Divendres 23 de febrer, a les 19 h

Al Museu Etnogràfic, presentació de la novel·la gràfica El  mestre de Ripoll.

La novel·la gràfica és un projecte de redescoberta: el patrimoni romànic de les talles dels segles XI-XII,  les majestats del taller de Ripoll.

Amb aquest projecte es vol posar en valor la tesi de Rafael Bastardes sobre l’existència d’un Mestre de talla i un Taller de Ripoll, on durant els anys a cavall entre el segle XI i XII es van construir 12 majestats que són considerades joies del romànic.

El monestir de Ripoll, un dels grans centres de cultura d’aquell moment, va ser el lloc d’inspiració per a aquest Mestre, gràcies a les imatges dels còdexs que l’abat Oliba va portar dels seus viatges i també a una fe profunda que només era possible en un entorn monacal.

En les mans d’aquest artista-artesà anònim, aquestes talles es convertien en els objectes sagrats més preuats de les esglésies per les quals van ser encarregats. El simbolisme del romànic es converteix en la serenitat i l’elegància de les majestats.

Qui era aquest Mestre? Fou un monjo o un seglar? Com es realitzava una talla romànica? Són respostes que es volen apuntar de la mà d’un segon personatge, aquest és fictici, però podria ser molt real: és el jove Nofre, l’aprenent del taller.

Associació Palimpsest