14.05.2020

MEMÒRIA I VIDA DEL CONFINAMENT
#memòriespandèmia

El Museu d’Història de Catalunya, amb la Xarxa de Museus d’Història i Monuments i la Xarxa de Museus d’Etnologia de Catalunya, proposen als museus que en formen part una campanya de recollida de documents i objectes materials que testimoniïn el pas de la COVID 19 pel nostre país.

L’objectiu és preservar els testimonis de la memòria oral, escrita, audiovisual i material que ajudin a interpretar l’impacte de la pandèmia mundial al nostre país. Aquest fons documental i material pot ser molt divers: EPI (guants, màscares, bates i altre material sanitari…), cartells de tancat per COVID19, dibuixos o altres materials elaborats individualment o col·lectiva per fer front a la pandèmia, objectes domèstics que reflecteixen la vida sota mesures de quarantena i distanciament social; nous productes creats per empreses i indústria; obres d’art a l’espai públic; i ítems que representen projectes i iniciatives comunitàries. En el pla documental els suports poden ser: fotografies, vídeos, missatges de veu, etc.

Així, els museus han iniciat la recollida d’objectes i experiències, per deixar constància de COVID19. El material recollit farà referència a les  etapes de confinament, però també es poden recollir materials que continuen sent vigents durant les fases de desconfinament, i esdevindrà el patrimoni cultural que les properes generacions podran vincular amb aquesta crisi que primer és sanitària, però també social, econòmica i cultural.

El Servei d’Arxius també ha engegat una campanya de recaptació de documents que  testimonien els efectes de la COVID19, en el qual l’Arxiu Comarcal del Ripollès també hi participa.

Creem memòria i vida del confinament!

Aquesta situació formarà part de la nostra història com a societat i d’aquí a un temps serà la nostra memòria i la nostra vida. Així, el Museu Etnogràfic de Ripoll s’afegeix a aquesta campanya de recollida de documents i objectes materials que testimoniïn el pas de la COVID19 per la comarca del Ripollès i el Pirineu de Girona.

Animem a tots els ajuntaments, institucions i persones del territori ens aportin aquests materials al Museu, per així poder preservar la memòria del confinament.

Contacta amb el Museu Etnogràfic de Ripoll enviant-nos un correu electrònic a museuripollcomunicacio@ajripoll.cat dient quin material voleu cedir al Museu Etnogràfic de Ripoll i ens posarem en contacte amb vosaltres.

Fem Memòria i vida del confinament!