EL MUSEU COMMEMORA EL DIA DE LA DONA:

El paper de la dona al llarg de la història, caminant cap a la igualtat

El Museu Etnogràfic de Ripoll s’uneix a l’ONG Treball Solidari i a la Fundació MUSOL en el marc del projecte “Els museus de territoris rurals de Catalunya com altaveus per a la transformació social de la ciutadania”, amb el suport de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD), juntament amb tres museus més: el Museu de la Vida Rural, el Vinseum i el Museu de la Mediterrània.

En el cas del Museu Etnogràfic de Ripoll, s’han treballat temes que tenen a veure amb la mirada de  gènere a través de les col·leccions del Museu i, juntament amb Treball Solidari, s’ha fet un projecte bianual per apropar aquesta mirada als instituts de Ripoll.

Aquest primer any es treballarà amb l’escola Vedruna de Ripoll i, el 2025, es farà amb l’Institut Abat Oliba. El treball es farà a través d’activitats didàctiques i reflexives.

Es vol commemorar el Dia Internacional de la Dona de manera significativa, promocionant la igualtat de gènere i reconeixent el valor i la contribució de les dones al llarg de la història.

Entre les activitats proposades es troben “Les peces surten del Museu”, on es treballarà sobre el paper de la dona en la vida rural i urbana a través d’objectes, fotografies i elements de cultura immaterial, diàlegs i debats sobre les experiències de les dones en diferents contextos històrics, així com tallers a l’escola Vedruna de Ripoll i l’elaboració d’unes voluntats i desitjos per part dels estudiants de 3r d’ESO.

Aquestes activitats es desenvoluparan al llarg de la setmana del 4 de març, finalitzant amb el dia 8 de març, Dia de la Dona, amb la visualització del documental Essencials, que tindrà lloc a les 18:30 h al Museu Etnogràfic de Ripoll, amb la participació d’Antònia Raya, infermera CAP Raval Nord, Montse Rato i Eva Robles, representants del Sindicat SAD del Ripollès, i de Laia Marsal, representant del sindicat d’Infermeres de Catalunya.

Amb aquest projecte, el Museu Etnogràfic de Ripoll, i l’escola Vedruna de Ripoll pretenen contribuir a la formació d’una ciutadania més crítica i compromesa amb la igualtat de gènere. A través de l’educació i la reflexió, aspirem a construir una societat més justa i respectuosa amb els drets de les dones.