Aquest estiu, gaudeix de totes les activitats que el Museu Etnogràfic de Ripoll t’ofereix per fer sol, en parella, en grup o en família!

El Museu

El Museu Etnogràfic de Ripoll inicia un recorregut visual i didàctic, a través de les seves sales, cap al passat recent de la nostra societat.

Els objectes, les cançons, les frases fetes, les llegendes, etc. són les pistes que s’han d’anar descobrint per saber com vivien els nostres avis i fins i tot, com van viure la seva infantesa els nostres pares; quin llegat material ens han deixat en el present i com ens pot servir en el futur.

“Llum a l’ànima” Palmira: Del 9 de juny al 19 de juliol. Exposició itinerant dedicada a la música, poetessa, folklorista, pedagoga…, Palmira Jaquetti. Amb aquesta mostra es vol donar visibilitat a l’immens treball que va realitzar en les missions de recerca de cançons de l’Obra del Cançoner Popular de Catalunya.

“inVisibles”: Del 30 de juliol al 7 de novembre de 2021. L’exposició inVisibles, vol mostrar i posar en valor el paper de la dona, en la societat ripollesa de finals del segle XIX i principis del XX.

Gimcana apta per a tota la família, consistent en buscar un seguit d’imatges a les vitrines del Museu Etnogràfic i trobar la resposta a diferents enigmes.

I pels més petits…decora la teva ovella ripollesa com més t’agradi!

A partir de la silueta d’una ovella, vesteix-la cobrint-la amb llana de veritat i pinta-la com vulguis, i sobretot, no et deixis les pigues característiques d’una ovella ripollesa.

Fes de monjo copista a l’Scriptorium

Escriu com un monjo de l’Edat Mitjana!

Siguis gran o petit, aprendràs com es fabrica un pergamí, com s’aconsegueix que una ploma d’oca escrigui, com es relligava un còdex medieval, i el més important de tot, és que un cop acabada la visita, podràs fer de monjo copista, posant en pràctica el què has après a l’exposició. Així, a partir d’una ploma d’oca, una canya, una ploma metàl·lica, una mica de tinta i després de fer una mica de pràctica, podràs fer un punt de llibre personalitzat amb qualsevol de les dues lletres medievals i que t’enduràs a casa.

Visita la Farga Palau

Visita un autèntic taller de farga que va tancar les portes de manera definitiva l’any 1978. La visita permet observar dos martinets, les trompes (que caracteritzen la farga catalana), la roda hidràulica… En finalitzar podràs gaudir d’una demostració de forja en directe!