17 d’octubre 2015

Enguany es commemoren 75 anys de l’aiguat de 1940, la catàstrofe natural més important del segle XX a les comarques del nord-est de Catalunya i a la Catalunya francesa. Al Ter, la nit del 17 d’octubre, una crescuda històrica va causar desenes de víctimes mortals, va malmetre les comunicacions i bona part del teixit productiu dels nostres pobles i ciutats.

El país acabava de sortir de la Guerra Civil i la catàstrofe es va sumar a les ja dures condicions de vida de la postguerra, deixant una marca indeleble en la memòria col·lectiva dels habitants de les poblacions del Ter.

El Museu Etnogràfic de Ripoll, el Museu de la Torneria de Torelló, el Museu del Ter de Manlleu i el Museu Arqueològic de l’Esquerda de Roda de Ter, presenten quatre exposicions simultànies que expliquen la tràgica inundació al riu Ter i les seves conseqüències des dels respectius àmbits territorials.

Inauguració de les quatre exposicions:

Ripoll: el 17 d’octubre a 12.00h
Torelló: el 17 d’octubre a les 12.30h
Manlleu : el 17 d’octubre a les 19.00h
Roda de Ter: el 17 d’octubre a les 19.30h

L’exposició de Ripoll es podrà visitar fins el dia 22 de novembre.