LA DONA, LA PROTAGONISTA DEL MUSEU AQUEST 2020

El Museu Etnogràfic de Ripoll proposa diferents activitats i exposicions amb la dona com a eix central

Aquest 2020, el Museu Etnogràfic de Ripoll vol posar en valor la figura de la dona en la societat i per aquesta raó ha programat diferents xerrades, exposicions i actes, amb la dona com a protagonista. És important reivindicar i posicionar el seu paper en passat, present i futur si volem tenir una mirada social i completa.

Enguany, una de les figures importants a destacar serà la Núria Roquer, l’única folklorista de l’Arxiu Museu Folklòric de Ripoll, la qual va fer una tasca important en recollida de jocs infantils, endevinalles, aforismes i frases fetes que va publicar a les revistes comarcals, i també nombroses receptes de cuina reunides al llibre “La vida a pagès”.

A part, a través de les xarxes socials també es donaran a conèixer peces específiques del fons del Museu Etnogràfic relacionades amb la dona, tema que tot i que en els seus orígens es va tenir en compte i es van recollir objectes del món femení, al llarg de la trajectòria del Museu no s’han posat prou en valor. Una mirada al passat i al present no pot obviar la presència de les dones en la història de la nostra comarca.

El Museu de Ripoll arrenca aquest petit projecte vinculat a la dona amb l’exposició temporal  Parlo de tu. Calsina i la dona, mostra pictòrica de l’artista Ramon Calsina i Baró (1901-1992) que s’endinsa en la mirada de l’artista cap a la dona, i que es podrà visitar del 7 de març al 26 d’abril al Museu Etnogràfic de Ripoll.