A partir del mes de març

Com cada any, des del Museu Etnogràfic de Ripoll es programen visites guiades per possibilitar la descoberta dels espais de la Farga Palau de Ripoll i de l’Scriptorium, per donar a conèixer el patrimoni industrial de la comarca i el passat cultural en la còpia de manuscrits a Ripoll.

A través de la visita a la Farga Palau, autèntic taller de farga catalana que va tancar l’any 1978, es posa en  valor el patrimoni tecnològic que hi ha al voltant del treball del ferro, fent una especial èmfasi en les fargues de ferro, com a intermediàries entre el treball artesanal i industrial.  L’activitat finalitza amb una demostració de forja, en la qual es pot veure en directe com es treballa el ferro.

Amb la visita Fes de monjo copista a l’ Scriptorium, s’ofereix la possibilitat de conèixer el passat cultural de la població i la importància que el Monestir de Santa Maria de Ripoll va tenir al llarg dels segles X-XII en la producció i còpia de manuscrits. Acabada la visita, petits i grans, podran fer de monjos  copistes, posant en pràctica el que ha après a l’exposició.

El mes d’agost serà quan hi haurà més programació, afegint la visita Memòria i vida al Museu Etnogràfic de Ripoll, un recorregut a través dels objectes i de la seva història.

L’inici de les visites programades d’enguany serà aquest mes de març, amb l’Scriptorium el dissabte 5, i la Farga Palau el dissabte 12.

Dates, hores i venda d’entrades a https://www.museuderipoll.org/visites/