Juny 2021

Des d’aquest mes de juny, el Museu Etnogràfic de Ripoll torna a tenir en funcionament la cambra d’anòxia, després d’estar inactiva a causa d’una avaria tècnica. La reparació s’ha pogut fer gràcies a l’ajuda de la Xarxa de Museus d’Etnologia i el Museu d’Història de Catalunya.

El procés de desinsecció que s’hi aplica consisteix a mantenir els objectes de matèria orgànica vint-i-un dies a un nivell igual o inferior al 0,1% d’oxigen. Així, el corc, les larves i els ous que infecten els objectes moren i es garanteix la seva conservació. Aquest nivell d’oxigen s’aconsegueix gràcies a la introducció de nitrogen, amb la consegüent extracció d’oxigen a la cambra. El tractament per nitrogen és totalment inòcul i efectiu, tant pel teixit, paper, cuir, fusta, i fusta policromada.

El Museu de Ripoll, com a membre de la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona, ha iniciat amb la desinsecció de peces dels museus que en formen part.

Pròximament, està previst fer el tractament a peces provinents de la Xarxa de Museus d’Etnologia.

El servei d’anòxia s’ofereix a institucions públiques i a privats.

Per a més informació podeu trucar al Museu de Ripoll al 972 70 31 44.

Personal dels Museus de la Xarxa que han portat objectes al Museu Etnogràfic de Ripoll

Omplint la cambra d’anòxia