La figura de Tomàs Raguer fil conductor de les activitats programades per aquest any.

Aquest 2021 succeirà un esdeveniment històric per al Museu Etnogràfic de Ripoll, i és que es compliran 160 anys del naixement d’un folklorista i estudiós de la cultura i tradicions del territori que va mantenir un vincle molt estret amb el Museu i el món de l’etnografia, en Tomàs Raguer i Fossas.

Raguer, nascut a Ripoll l’any 1861,  va iniciar la recerca, recopilació i classificació dels documents i llibres dipositats a l’arxiu parroquial de l’església de Sant Pere. La seva activitat es va centrar en aplegar materials i objectes diversos relatius al folklore, fins que l’any 1929 va crear una petita exposició, juntament amb altres col·laboradors, i que deu anys més tard esdevingué l’Arxiu Museu Folklòric de Sant Pere de Ripoll.

A través de les xarxes socials, publicarem continguts setmanals amb informació del seu llegat fins a finals d’any.

A més, el març es compliran 10 anys de l’obertura del Museu a la nova seu i també ho celebrarem amb la publicació de diferents imatges, tot recordant esdeveniments especials transcorreguts al llarg d’aquests últims anys.

Així, la major part de les activitats d’enguany al Museu de Ripoll es faran en funció del llegat de Tomàs Raguer, lligades també a diferents projectes com són el de territori, el de societat o el de gènere.

A més, el Museu també comptarà amb diferents exposicions temporals al llarg de l’any com “Carles Rahola. Una vida republicana”, “La captura. Dels paisatges d’en Vayreda a l’últim quadre d’Olot”, de la col·lecció de Jordi Plana, “Miratges de colors” de Mohammed erRabehy, “Palmira Jaquetti”, o “Protagonistes anònimes”, de fons propi del Museu.

Tanmateix, el Museu seguirà oferint les visites programades als espais de la Farga Palau de Ripoll i l’Scriptorium, en la mesura que es pugui, per donar a conèixer el patrimoni industrial de la comarca i el passat cultural en la còpia de manuscrits a Ripoll.

Per mantenir-vos informats de les activitats, consultar la web del Museu www.museuderipoll.org