Del 14 al 22 de maig de 2022

Un any més, es proposa al conjunt de museus catalans sumar-se a la celebració del Dia Internacional dels Museus 2022 seguint el lema de l’ICOM, que enguany és “El poder dels museus”, tot organitzant activitats i jornades de portes obertes entre dissabte 14 i diumenge 22 de maig. La Nit dels Museus se celebrarà dissabte 14 de maig.

El Dia Internacional dels Museus (DIM) se celebra anualment el 18 de maig, esdeveniment organitzat pel Comitè Internacional dels Museus (ICOM) des del 1977, amb l’objectiu de conscienciar els ciutadans sobre el paper dels museus en el desenvolupament de les societats.

Els museus tenen el poder de transformar el món que els envolta. Amb motiu del Dia Internacional dels Museus 2022, l’ICOM proposa explorar el potencial dels museus per provocar canvis positius en les seves comunitats des de tres punts de vista:

• El poder d’aconseguir la sostenibilitat.
  • El poder de la innovació en la digitalització i l’accessibilitat.
  • El poder de construir comunitat a través de l’educació.

Com cada any, el Museu Etnogràfic de Ripoll hi participa, i aquest 2022 ha programat:

Dies 14, 15 i 18 de maig: entrada gratuïta al Museu.

Dissabte 14 de maig: a les 20 h, per la Nit dels Museus, es farà la visita a l’Scriptorium i taller “Fes de monjo copista”. L’activitat és gratuïta, però cal reservar les entrades a la web del Museu. Dimecres 18 de maig: publicació a les xarxes socials del Museu, “El poder del Museu Etnogràfic de Ripoll”.

Dissabte 21: de 17 h a 19h, davant del Museu, taller “La llana com a recurs, no com a residu. El poder d’aconseguir la sostenibilitat”. Actualment, la llana, oblidada per l’aparició de les fibres sintètiques, s’està convertint en un mal de cap per als nostres pastors i pastores i alhora, un residu mediambiental. Amb aquest taller  es vol donar visibilitat a un recurs preuat i acostar-nos-hi de forma creativa. Taller a càrrec de Laia Aguilar, artista i artesana del projecte Drapard. El Tallerret el Clot.