El Dia Internacional dels Museus (DIM) se celebra anualment el 18 de maig, esdeveniment organitzat pel Comitè Internacional dels Museus (ICOM) des del 1977, amb l’objectiu de conscienciar els ciutadans sobre el paper dels museus en el desenvolupament de les societats.
Enguany, el tema triat per l’ICOM, el Consell Internacional dels Museus, per a celebrar aquesta festa és “Els museus com a eixos culturals: El futur de la tradició”.

Com cada any el Museu Etnogràfic de Ripoll hi participa, i en aquesta ocasió, amb motiu dels 90 anys del seu naixement, s’ha ideat unes activitats entorn la figura de Tomàs Raguer, fundador i primer director de l’Arxiu Museu Folklòric de Ripoll, per tal de donar a conèixer la importància de la seva  tasca i obra, gràcies a la qual avui en dia tenim un important llegat en patrimoni material i immaterial, fruit de la cerca i recollida de llegendes, cançons, costums, oficis,…en definitiva la cultura d’un poble.

Activitats del Museu Etnogràfic de Ripoll pel DIM 2019:

• Dia Internacional dels Museus:

A les 18 h, “Tomàs Raguer i la seva obra”, joc de pistes per la vila de Ripoll i el Museu,

entorn de la figura i obra d’un dels fundadors i primer director de l’Arxiu Museu Folklòric de Ripoll.

• Nit dels Museus:

A les 20:30 h, visita guiada al Museu Etnogràfic de Ripoll.

-Activitats gratuïtes-

A més a més,  ENTRADA GRATUÏTA tots els caps de setmana del mes de maig 2019! #90anysmuseu