La 6a edició de Nadal al Museu de la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona arriba garantint la visita al museu de forma segura:

Un any més els 26 museus de les Comarques de Girona s’uneixen per impulsar la 6a edició de Nadal al Museu, que en aquesta ocasió tindrà lloc del 22 de desembre al 7 de gener, coincidint amb les vacances escolars.

Seguint amb la línia iniciada l’any passat, el personatge de l’extraterrestre protagonista de la campanya, també es converteix en el motiu de l’activitat de dinamització compartida als 26 museus de la Xarxa de Museus de les comarques de Girona.

Davant la situació d’incertesa provocada per la COVID19, l’activitat de Nadal al Museu es proposa sobretot respectant el grup bombolla de convivència, i promovent la visita lliure gamificada al museu.

Els nens i nenes que visitin els museus, podran buscar l’extraterrestre amagat entre les seves peces exposades. Un cop el trobin, i després de comunicar-ho al personal de recepció del museu, se’ls obsequiarà amb un retallable.

Els museus són espais segurs, i volem que es gaudeixin en família. #CulturaSegura

Fins al 7 de gener de 2021 tindrà lloc la sisena edició de Nadal al Museu. Després de l’èxit de les passades edicions els 26 museus que integren la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona s’uneixen de nou sota el lema “Aquest Nadal, els museus de les Comarques de Girona han preparat una aventura molt especial per a tu!’ per motivar les visites de públic familiar durant les festes nadalenques. Els museus, de temàtiques variades com la història, el cinema, el joc, l’artesania, l’arqueologia, l’etnologia, el medi natural, el mar, la tecnologia, l’art… oferiran la possibilitat de passar-s’ho bé i descobrir tot el patrimoni que ofereixen els museus.

Com en les anteriors edicions, també s’ha treballat en la creació d’una activitat conjunta que tindrà lloc a tots els 26 museus. Enguany, la nova edició de Nadal al Museu s’adapta a la nova situació causada per la COVID19 i els nens i nenes tindran el repte de trobar a l’extraterrestre amagat dins les vitrines del museu, i disfressat d’un personatge molt estimat del pessebre. Al final de la visita, els nens i nenes que hagin trobat a l’extraterrestre amagat, s’enduran un obsequi: un retallable.

Enguany el nostre extraterrestre s’ha perdut pels museus i l’haurem de trobar! S’ha inspirat en un personatge molt famós del pessebre, i resta amagat entre les peces de les vitrines dels museus.

Seràs capaç de trobar-lo?

1. VISITA EL MUSEU
  2. BUSCA L’EXTRATERRESTRE
  3. TROBA’L I EXPLIC-HO AL PERSONAL DE RECEPCIÓ
  4. EMPORTA’T UN REGAL!

A més a més, cada museu ha preparat activitats especials per fer durant aquest període de vacances. En el cas del Museu Etnogràfic de Ripoll, del 4 de desembre de 2020 al 7 de gener de 2021, repartirà una gimcana familiar amb diferents proves relacionades amb el coneixement de Ripoll i la recerca de caganers per la vila, una proposta dins la campanya de Nadal de Ripoll, enguany amb el lema “Aquest Nadal #RipollperCompartir”, que  permetrà compartir tot allò que la Ripoll ofereix (comerç, restauració, serveis, cultura, lleure, entorn, etc.). Entre les diferents proves d’aquesta gimcana, s’hi inclou la de buscar l’extraterrestre per les vitrines del Museu.

La gimcana també es pot trobar a l’Oficina de Turisme de Ripoll. Un cop feta i omplerta amb les dades corresponents, es pot portar al Museu Etnogràfic, i entre tots els participants es farà un sorteig d’un lot de productes del Ripollès i d’un Playmobil.

Els 26 museus integrants de la 6a edició Nadal al Museu son:

Museu Etnològic del Montseny. La Gabella (Arbúcies) · Museu Arqueològic Comarcal de BanyolesMuseu Darder. Espai d’Interpretació de l’Estany (Banyoles) · Terracotta. Museu de terrissa i ceràmica industrial de la BisbalMuseu Municipal Josep Aragay (Breda) · Ecomuseu-Farinera de Castelló d’Empúries · Museu d’Arqueologia de Catalunya-Empúries · Museu de l’Anxova i de la Sal (l’Escala) · Museu del Joguet de Catalunya (Figueres) · Museu de l’Empordà (Figueres) · Museu d’Arqueologia de Catalunya-Girona · Museu d’Art de Girona · Museu del Cinema. Col·lecció Tomàs Mallol (Girona) · Museu d’Història de Girona · Museu d’Història dels Jueus (Girona) · Tresor de la Catedral de Girona · Museu Municipal de Llívia · Museu del Mar de Lloret de MarMuseu de la Garrotxa (Olot) · Museu dels Sants d’Olot · Museu del Suro de Palafrugell · Museu de la Pesca de Palamós · Museu Etnogràfic de Ripoll · Museu d’Història de Sant Feliu de Guíxols · Museu de la Mediterrània (Torroella de Montgrí) · Museu d’Arqueologia de Catalunya-Ullastret.

La Xarxa de Museus de les Comarques Girona està impulsada pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Girona.

Més informació al web: http://nadalalmuseu.com/

I a http://patrimoni.gencat.cat/ca/museusdegirona