Dia Internacional dels Museus 2018

del 18 al 20 de maig de 2018

El Dia Internacional dels Museus (DIM) se celebra anualment el 18 de maig, esdeveniment organitzat pel Comitè Internacional dels Museus (ICOM) des del 1977, amb l’objectiu de conscienciar els ciutadans sobre el paper dels museus en el desenvolupament de les societats.
Enguany se celebra la 41a edició que està dedicada al tema Museus hiperconnectats: nous enfocaments, nous públics.

Per a conèixer més sobre el DIM i l’agenda d’activitats que es realitzaran arreu, podeu accedir al següent enllaç: https://goo.gl/TYL6E5

Com cada any, el Museu Etnogràfic de Ripoll hi participa, i aquest 2018 realitzarà les següents activitats:

Divendres 18 de maig:
Durant tot el dia al Museu.
Gravació del reportatge Tu ets patrimoni en el qual tothom qui ho vulgui, podrà venir i explicar-nos qualsevol cosa referent a la cuina o a la gastronomia, tema que el Museu Etnogràfic de Ripoll vol tractar
aquest 2018.
És interessant poder comptar amb l’experiència de persones de diferents edats, cultures i procedència per ampliar els coneixements sobre aquest aspecte de la vida quotidiana.
*Activitat gratuïta.

Dissabte 19 de maig:
21 h. Per la Nit dels Museus realitzarem l’activitat Fes d’etnògraf – El rerefons del Museu, un taller destinat al públic adult, en què es podran descobrir els espais de restauració del Museu Etnogràfic de Ripoll i com és el procés des que entra una peça al Museu fins que s’inventaria, es restaura i, finalment, passa a formar part del fons. Es podran visitar les reserves i veure com es treballa amb els objectes a partir d’un taller participatiu que convertirà els visitant en documentalistes i conservadors del museu per una nit.
*Activitat gratuïta.

Divendres 18, dissabte 19 i diumenge 20 de maig:
Portes obertes al Museu Etnogràfic de Ripoll.

2018-06-27T07:13:54+00:00