Del 28 de gener al 28 de febrer de 2021

Exposició itinerant de la Diputació de Girona que ressalta la trajectòria de Carles Rahola i Llorens (1881-1939) com a periodista, historiador i activista cultural.

L’execució de Carles Rahola el 15 de març de 1939 per les tropes franquistes és un dels episodis més traumàtics de la Girona contemporània. Vuitanta anys després, aquell fet tan brutal continua eclipsant la vida d’un intel·lectual a qui l’escriptor Josep Pla definia com un «home civilitzat» per la seva educació, sensibilitat i cultura.

Amb aquesta exposició es vol ressaltar la trajectòria de Carles Rahola i Llorens (1881-1939) com a periodista, historiador i activista cultural, per situar-lo al lloc que li pertoca a la Catalunya del primer terç del segle xx, i per subratllar el fet que la seva vida continua essent avui en dia un exemple de lluita democràtica.

L’exposició consta de sis àmbits a través dels quals es va desgranant la vida personal i professional de Carles Rahola: periodista, republicà, escriptor i servidor públic. La mostra comença amb un àmbit introductori i acaba amb un altre on se li ret un homenatge recordant tots aquells qui, d’una manera o altra, li han fet memòria.