Del 6 de desembre de 2019 al 7 de gener de 2020

Del 6 de desembre de 2019 al 7 de gener de 2020 arriba la 5a edició de Nadal al Museu, campanya organitzada des de la Xarxa de Museus de les comarques de Girona, en la qual el Museu Etnogràfic de Ripoll oferirà una activitat familiar consistent en un joc de pistes encadenades, una activitat conjunta que s’ha preparat amb els 26 museus gironins.

Enguany, la nova edició de Nadal al Museu arriba amb dues novetats importants. La primera, és la presentació d’un nou personatge que serà la imatge de les activitats familiars de la Xarxa. Aquest nou personatge és un extraterrestre que aterra a terres gironines i no sap on és, ni com és la gent que hi viu. Així que decideix visitar-ne els museus per descobrir les costums, les tradicions, el passat dels que habiten el territori. A través d’ell els més petits podran descobrir cada un dels museus de la xarxa. I la segona, la creació d’un llibre d’activitats amb lectura fàcil que obsequiaran a tots els nens i nenes que visitin els museus durant les festes de Nadal. El llibret, creat, editat i produït per la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona, s’ha fet amb la intenció de donar a conèixer d’una forma divertida, el patrimoni dels museus del territori gironí. La Xarxa de Museus de les Comarques de Girona treballen per l’accessibilitat universal, fent museus inclusius. Per aquest motiu, els textos i el disseny d’aquest llibret han estat elaborats basant-se en els principis europeus d’accessibilitat gràcies a la Lectura Fàcil. Si no s’esgoten les existències durant la campanya de Nadal, aquest llibret estarà disponible durant tot l’any en els 26 museus de la xarxa.

A més, durant les festes, el Museu també disposarà d’una zona de manualitats, on els més petits podran preparar la decoració nadalenca de casa, o penjar-la a l’arbre de Nadal del Museu.

Per saber més sobre la campanya de Nadal al Museu: Nots de premsa  Xarxa de Museus